Hjälp Lions att hjälpa Ukraina. Donera till vår Hjälpfond! Se hur vi hjälper Ukraina.

Led med hjärtat - 2022 - 2023:s tema

Beställ tävlingssatsen här.

Bedömning av fredsaffischtävling

Varje affisch bedöms för sin originalitet, konstnärlighet och presentation av temat.  Affischerna bedöms av domare på flera nivåer: lokalt, distrikt, multipeldistrikt och internationellt. På den internationella nivån väljer en jury inom konst-, freds-, ungdoms-, utbildnings- och mediaområdena ut en vinnare av det stora priset och de 23 hederspristagarna.

Utmärkelser för fredsaffischtävlingen

De internationella vinnarna meddelas senast 1 februari.

• En internationell förstapristagare får USD 5 000 och en resa till en särskild utmärkelseceremoni.
  • Alla de andra 23 vinnarna får ett pris på USD 500 dollar och ett hedersdiplom.

Lionklubbar kan sponsra denna konsttävling för barn i skolor eller för organiserade ungdomsgrupper som de är faddrar för på hemorten.

Lionklubbar måste köpa ett paket för varje tävling de sponsrar.

Paketet innehåller:

Officiell klubbtävlingshandbok samt regler, officiell handbok för skol- eller ungdomsgruppstävling samt regler, deltagarbroschyr som kan kopieras och delas ut till varje deltagande elev, klistermärke som placeras på baksidan av den vinnande affischen, diplom till tävlingens vinnare och skola eller ungdomsgrupp.

Paketen kan beställas från Lions kontor från 15 januari till 1 oktober.

Främja tävlingen

Förutom satsen kan ni även använda följande PR-verktyg för att främja klubbens fredsaffischtävling:

Pressmeddelande om fredsaffischtävlingen

Fredsaffischbroschyr

Fredsaffischtävlingen, handbok för distriktsordförande

Hedersomnämnandediplom

Fredsaffischtävlingen DVD

Beställ tävlingssats av kansliet eller via webshopen.

Några datum att komma ihåg:

1 oktober: Sista datum för att köpa satser från Club Supplies Sales Department på internationella huvudkontoret.

15 november: Sista datum för en klubb att posta en vinnande affisch (för varje sponsrad tävling) till distriktsguvernören.

1 december: Sista datum för en distriktsguvernör att skicka en vinnande affisch till multipeldistriktets guvernörsrådsordförande.

1 december: Sista datum för en distriktsguvernör som inte hör till ett multipeldistrikt att skicka in en vinnande affisch till Public Relations Department på internationella huvudkontoret.

1 december: Sista datum för en klubb som inte hör till ett distrikt att skicka in en vinnande affisch till Public Relations Department på internationella huvudkontoret.

15 december: Sista datum för multipeldistriktens guvernörsrådsordförande att skicka in en vinnande affisch till Public Relations Department på internationella huvudkontoret.

1 februari: De internationella vinnarna meddelas senast detta datum.

OBS! Skicka ej några affischer som rekommenderat brev.

Se tidigare års vinnare.