Hjälp Lions att hjälpa Ukraina. Donera till vår Hjälpfond! Se hur vi hjälper Ukraina.

Brinner du för att hjälpa andra? Vill du göra skillnad, ha roligt, och träffa många nya vänner? Är du mellan 12 och 30 år? Då är LEO något för dig!

LEO är Lions Clubs Internationals ungdomsprogram. Totalt engagerar sig mer än 150 000 unga människor i 6 000 LEO-klubbar i 139 länder. Genom egna och gemensamma initiativ hjälper ungdomarna sina medmänniskor, utvecklar sina ledarkunskaper, och bidrar till att skapa en bättre värld.

Det finns många sätt på vilka människor kan ge tillbaka, men att vara LEO-medlem är så mycket mer än bara hjälpinsatser. Att välja att bli LEO kommer hjälpa dig att växa som person och som ledare, för du blir medlem i en global familj av unga människor som gör världen till en bättre plats.

LEOs motto är ”Ledarskap, Erfarenhet, Omtanke.” Ledarskap, för att ett medlemskap hjälper dig att utveckla dina färdigheter som projektledare och lagledare. Erfarenhet, för att det ger dig möjlighet att upptäcka hur lagarbete och samarbete kan förändra ditt samhälle och världen. Omtanke, för att du inom LEO skapar livslånga kontakter med trevliga och hårt arbetande människor samtidigt som du får tillfredställelsen av att utföra hjälpinsatser för dina medmänniskor.

I Sverige finns idag tre klubbar, listade nedan. Om du bor i närheten av en av dessa städer och är intresserad av att bli medlem, kontakta gärna klubben direkt. Bor du någon annanstans i Sverige – oroa dig inte! Vi hjälper dig gärna med att hitta möjligheter att utveckla LEO på andra orter i Sverige. För mer information om detta, eller om LEO i allmänhet, kontakta LEO-ansvarig Britt Nilsson på leo@lions.se. Mer information om LEO-programmet finns även på denna hemsida .

Leoklubbar i Sverige

Leo Club Kristianstad