Lions gav 75 000 till Cancerforskningen i Umeå

Lions i Örnsköldsvik satte den 19 april in 75 000 kronor på Lions Cancerforskningsfond i Norr. Pengar som har genererats med Luciatåg och musikevenemang på Thuleteatern möjliggjorde donationen.

Motorn bakom insamlingarna är eldsjälen Lage Dahlquist, som idogt har verkat för att folk skall bidra till hjälpverksamheten, där Luciatågen utgör Lions själ, medan musikevenemangen på Thuleteatern sponsrade av Studieförbundet Vuxenskolan ger ett välkommet tillskott i kassan.

Vid Brända Takets spelning på Thuleteatern 15 april var Martin Enqvist från Lions Cancerfond i Norr på plats och fick symboliskt ta emot pengarna, som nu kassören Hans-Eric Körning fört över med en banktransaktion 19 april.

Den 8 maj firar Lions 70 årsjubileum i klubblokalen tillsammans med entertainern Ronnie Sahlén.

Kjell Larsson