Lions mobiliserar medel att hjälpa offren av översvämningar i Brasilien

Historiska översvämningar i Brasilien har förstört flera samhällen.

LCIF:s anslag kommer göra det möjligt för Lions medlemmar att hjälpa offren att återhämta sig och återuppbygga.

Kraftigt regn och översvämningar ödelade samhällen i den brasilianska delstaten Rio Grande do Sul och 800 000 människor drabbades. Mer än 70 personer dödades, mer än 150 skadades och dussintals saknas. Över 80 000 personer har tvingats på flykt på grund av katastrofen.

När en humanitär kris av denna storlek slår till är vi som medlemmar i Lions redo att hjälpa. Vid vår sida står vår globala stiftelse, Lions Clubs International Foundation (LCIF). LCIF mobiliserar medel, bland annat ett större katastrofanslag på USD 100 000 samt ett nödhjälpsanslag på USD 20 000 för att stärka Lions i Brasilien att hjälpa sina lokala samhällen att återuppbygga.