Lions Hässleholm arrangerade Ljushjärtan på stortorget

Ljushjärtan är en av Lions Club Hässleholms större aktiviteter. På Stortorget mitt i Hässleholm fyller klubben torget med hjärtan av ljuslyktor. Det är en mycket uppskattad och återkommande aktivitet.

Ljushjärtan på stortorget i Hässleholm på Alla hjärtans dag.
Ljushjärtan på stortorget i Hässleholm på Alla hjärtans dag. En uppskattad återkommande årlig aktivitet. Bilden visar ljuslyktor som besökarna köpt och ställt på torget i en hjärtformation.

“Vi säljer ljushjärtan (marschallpaket) till loka lokala företag i valörerna guld, silver och brons. Det företag som köper ett guldpaket får ett eget hjärta av ljuslyktor med sin företagslogga placerad väl synlig i mitten. Silver- ett lite mindre hjärta osv. Vi har valt att lägga arrangemanget sent på eftermiddagen när mörkret faller. Då blir det väldigt effektfullt med alla tända ljuslyktor och alla i form av ett hjärta,” säger en klubbens vice-ordförande Mats Brodd.

Tre glada Lions medlemmar framför tältet på Stortorget i Hässleholm på Alla hjärtans dag. I tältet säljer vi ljuslyktor till besökare som önskar ge Lions ett bidrag.

Arrangemanget växter för varje år. Lokala företag med egna tält deltar på torget. De pratar lite om sin verksamhet och bjuder besökarna på vanilj- och chokladhjärtan och kaffe. En barnkör uppträdde på en liten scen.

” Vi lägger bakom oss ännu en lyckad genomförd Alla hjärtans dag aktivitet som vi Lions medlemmar är stolta över samtidigt som vi fått ett extra tillskott att ge till behövande,” tillägger Mats Brodd.