Lions Julgransplundring 2024

Söndagen den 14 hade Lions Club Landskrona/Citadella, Lions Club Landskrona och Lions Club Saxtorp bjudit in stadens LSS boenden till Julgransplundring. Ett 80-tal personer inklusive ledsagare hade hörsammat arrangemanget som gick av stapeln på Folkets Hus. Julgranen, som Häljarps Församling lånat ut, var för dagen klädd med godispåsar. DJ Tompa stod för dansmusiken, Lindells, City Gross och ICA Kvantum sponsrade i olika delar fikat för dagen.

Dagen erbjöd, förutom dans, bland annat den populära fotohörnan där man fotograferades utklädd med diverse attribut som till exempel guldhatt, boa och/eller spexiga glasögon. Klubben utsåg en egen fotograf men SP Foto och Pics by Jentin lånade ut diverse material för fotograferingen. Dagen avslutade med dans kring dagen, raketen och själva Julgransplundringen.

Lions tackar företagen som gjort det möjligt att ro arrangemanget i land även i år.