Lions Club Luleå delar ut hjärtstartare till Bergnäsvävarna och Seniorsnickeriet

Hjärtstartare sparar liv. När någon får bekymmer med hjärtat som slutar slå, finns en fantastisk hjälp att få med en hjärtstartare. Den kan ge hjälp tills mer kvalificerade hjälpresurser som ambulans eller dylik kan finnas på plats. En apparat som är lätt att använda. Oftast självinstruerande. Är den rätt placerad kan den snabbt tas i bruk och rädda liv.

Ansvarig inom Lions Luleå för verksamheten med att skänka hjärtstartare är Christer Thörnlund. Under åren har Christer varit ute och överlämnat många hjärtstartare till olika föreningar och organisationer. Väldigt uppskattad av de som får en, för det är dyra apparater.

Nu har Bergnäsvävarna och Seniorsnickeriet fått den efterlängtade hjärtstartaren. Bägge verksamheterna bedrivs inom samma fastighet.

På bilden överlämnar Christer Thörnlund den nya hjärtstartaren till Margareta Pohjanen, Bergnäsvävarna.