Pitebornas välvilja håller i sig – Ukraina behöver vårt stöd

Samtidigt som den ryska aggressionen mot det ukrainska folket fortsätter, så fortsätter även omvärldens stöd till den svårt utsatta nationen. Och stödet behövs.

Förra årets insamling som Lions Piteå/Öjebyn genomförde, överträffade högt ställda förväntningar; inte minst många äldre damer öppnade generöst plånboken.

Så vad var att vänta vid årets insamling som genomfördes lördag den 7 oktober?

Glädjande kan noteras att välviljan är fortsatt god; återigen kan Lions Piteå/Öjebyn göra tummen upp för pitebornas generösa stöd till Ukraina och dess lidande befolkning.

Piteborna lämnade kontanter och swishade under den småkyliga och blåsiga höstdagen. Mindre slantar. Och större slantar. Godmodigt.

När insamlingen summerades hade klubbens medlemmar nöjet att räkna in drygt 11 000 kronor. Pengar som nu oavkortat går till hjälpinsatser av olika slag i Ukraina.

Staffan Johansson

Anna Lindström (t v) och Monica Lundström från Lions Piteå/Öjebyn samlade in pengar

för stöd till Ukraina. Foto: Staffan Johansson