Lions Kristianstad

Anders Rendik 1:a VDG distrikt 101S.

Tisdag 15 augusti var det ett välbesökt upptaktsmöte hos Lions Club Kristianstad. Pågående President Björn Nilsson hälsade välkommen till föredragshållare Anders Rendik samt medlemmar med respektive. Klubbmöte hölls, avslutades med uppvaktningar, Moddy Schain födelsedag och Tommy Lindgren intag av två nya medlemmar.

Kvällens höjdpunkt var Vice DG Anders Rendik från LC Romeleåsen, en eldsjäl när det gäller hjälparbete till Ukraina. Han visde bilder och berättade om hur han med hjälp av Lionklubbar och andra hjälporganisationer i Sverige, Finland, Åland, Norge, och närliggande länder till Ukraina, samlat ihop kläder, mat, sjukvårdsmaterial  m.m. m.m. Detta har pallvis fyllt 28 långtradare som sedan körts ned till Ukrainska gränsen lastats om till småbussar där Anders själv varit med och kört in och delat ut till skolor, sjukhus, barnhem, kyrkor. Matpaket har delats ut även till privata personer.